Hvor skal jeg investere mine markedsførings-kroner?

OFFLINE VS. ONLINE
 MARKEDSFØRING

Hvorfor ikke vælge traditionelle medier som aviser, magasiner eller TV? Svaret er simpelt: Tænk tilbage på sidste gang du havde brug for at lede efter en service, ferie eller forretning.

Fandt du lokalavisen frem? Ventede du på, der kom en reklameblok i dit TV, der opfyldte dit behov? Højst sandsynligt ikke og det gør dine kunder heller ikke. Dine kunder går på nettet og søger efter de virksomheder, der opfylder deres behov.

VÆR SYNLIG I KØBSPROCESSEN

Den digitale udvikling har resulteret i, at forbrugerne på egen hånd undersøger markedet og gennem online research finder frem til det produkt eller den virksomhed, der virker mest relevant for dem.
Men – folk har lav tålmodighed på nettet. Derfor gælder det for dig at være synlig og ramme forbrugerne så tidligt som muligt.

MÅLRET DIN
MARKEDSFØRING 1:1

Med digital marketing kan du tracke din målgruppes adfærd meget nøjagtigt. Det giver værdifuldt data, som gør det nemmere for dig at levere det, som kunderne søger.

Digital marketing har yderligere den fordel, at det kan målrettes lige netop din virksomheds målgruppe. På baggrund af data kan du effektivisere dit marketingbudget og undgå at spilde annoncekroner på forbrugere, der hører uden for din virksomheds målgruppe.

VÆR TILSTEDE PÅ DE RETTE KANALER

Der findes et hav af marketingkanaler online, og det kan være svært at gennemskue, hvilke der skaffer dig kunder.

Kunsten, du skal kunne mestre, er at identificere de rette kanaler, så du kan investere din tid ordenligt og fokusere på de platforme, som skaber den største værdi for din forretning.

Nikolaj Toxværd

Nikolaj Toxværd (født 18. februar 1991 i Risskov ved Aarhus) er en digital marketing specialist, der arbejder med online markedsføring herunder SEO, SEM, CRO og generel optimering af virksomheders online tilstedeværelse i en digital tidsalder. Nikolaj sidder til hverdag som Chef Marketingkonsulent i et af Danmarks største webbureauer – Optimeo A/S.

Læs mere om mig